Witamy na stronie Szkoły Podstawowej  w Biskupicach im. Królowej Jadwigi.

I   Drukuj stronę   I

Aktualności

W dniach 3-11 czerwca 2019 roku byliśmy na „Zielonej Szkole” w Ośrodku Wypoczynkowo-Szkoleniowym „Wiking” w Jantarze. Po wielogodzinnej podróży pociągiem, podczas "spotkania z morzem” , pierwszy raz udaliśmy się na plażę, gdzie zażyliśmy kąpieli w wyjątkowo ciepłym Bałtyku.  Każdy z uczniów założył „Dziennik podróżniczki/podróżnika”, w którym przez cały czas trwania „Zielonej Szkoły” sporządzał notatki opisujące ciekawsze wydarzenia i dowolnie ozdabiał strony.  Młodsi uczestnicy wyjazdu uzupełniali Wakacyjną Listę Wyzwań.

W drugim dniu odbyliśmy wycieczkę  do Fromborka dokąd przypłynęliśmy statkiem z Krynicy Morskiej. Półtoragodzinny rejs był okazją do opalania się i podziwiania piękna otaczającej przyrody oraz nabrzeża. Odwiedziliśmy górującą nad miasteczkiem katedrę, która właśnie jest w trakcie renowacji. Dzięki tym okolicznościom obserwowaliśmy żmudną pracę renowatorów odnawiających sklepienie świątyni. Zrozumieliśmy konieczność chronienia zabytków kultury i sztuki, poszerzyliśmy wiedzę z historii oraz poaznaliśmy się z postacią Mikołaja Kopernika. Niektórzy z nas pokusili się nawet o zjedzenie Kop(i)ernika - tradycyjnego fromborskiego wypieku na cześć astronoma, który skradł serca wszystkich łasuchów. Po powrocie zjedliśmy późną obiadokolację i wybraliśmy się obserwować zachód słońca nad morzem. Ten trwający godzinę spektakl dał nam czas do zrobienia ciekawych zdjęć.

Trzeci dzień sprzyjał plażowaniu - 29 stopni Celsiusza i bezchmurne niebo. Dzieciaki korzystały z uroków szerokiej plaży oraz przespacerowały się brzegiem morza zbierając muszelki i bursztyny. W ten sposób zrealizowaliśmy kolejne punkty z listy. Zebrane materiały posłużyły do ozdobienia zamków i budowli z piasków. Najlepsze z nich zostały później wyróżnione nagrodami. Popołudnie spędziliśmy w towarzystwie rybaka, który opowiadał nam o swojej pracy, zagrożeniach z niej płynących, ale również przytoczył nam wiele ciekawych anegdotek związanych ze swoją pracą. Po tej lekcji zupełnie inaczej spoglądaliśmy na łodzie zdobiące naszą plażę, wiemy już bowiem, że jest to praca ciężka, nieraz w zimnie i deszczu. Później urządziliśmy sobie turniej sportowy - graliśmy w piłkę nożną, siatkówkę i koszykówkę.

W czwartek skoro świt wybraliśmy się do Malborka. Zwiedzaliśmy muzeum i poznawaliśmy historię powstania zamku i działalności Krzyżaków na ziemiach polskich. Wielogodzinne zwiedzanie poszerzyło naszą wiedzę historyczną oraz przyrodniczą. Dzięki wystawie bursztynów, którą mogliśmy zobaczyć w średniowiecznych murach, dowiedzieliśmy się jak powstawały i jaką mają wartość. Dowiedzieliśmy się też skąd pochodzi nazwa naszego miasteczka. Po powrocie do "Wikinga" zjedliśmy obiad i poszliśmy na spacer do Jantaru, żeby kupić pamiątki i stanąć przed okiem kamery online, żeby rodzice mogli nas zobaczyć w komputerze.  Następnie spotkaliśmy się wokół paleniska, by grillować kiełbaskę i śpiewać szanty.

Weekend rozpoczęliśmy aktywnie. Udaliśmy się na długi spacer brzegiem morza, by znaleźć muszelki zdobiące napis "SP BISKUPICE" zbudowany przez nas z piasku. Z plaży wróciliśmy przez miasteczko do Jantaru, by zakupić pamiątki i zjedliśmy gofra z chmurką. Później chętne dzieci, które w tym lub poprzednim roku przystąpiły do Komunii Świętej,  wybrały się do kościoła, żeby uczestniczyć w pierwszym piątku i czerwcówce. Miejscowy ksiądz był nam bardzo wdzięczny, że tak licznie przyszliśmy się modlić.

W sobotę pogoda znowu dopisywała. Rano wsiedliśmy do kolejki wąskotorowej, która zawiozła nas do Mikoszewa. Podróż Żuławską Koleją Dojazdową była bardzo przyjemna, bo w otwartych wagonikach, z któych oglądaliśmy okolicę. Po przybyciu do ostatniej stacji wybraliśmy się na spacer do Ujścia Wisły. Niektórzy z nas zaliczyli nawet kąpiel w Królowej Rzek. Było dużo śmiechu. W drodze powrotnej złapał nas ulewny deszcz, dzięki któremu wykonaliśmy kolejne zadanie z Wakacyjnej Listy - "taniec w deszczu".  Plażowaliśmy Wieczorem mieliśmy dyskotekowe plany. Pani Kasia zrobiła piękny makijaż wszystkim chętnym dziewczynkom. Przy naszych DJ'ach z Podlasia nikt nie podpierał ścian.  W jak najlepszych humorach położyliśmy się spać.

Niedziela rozpoczęła się bardzo aktywnie, ponieważ zwiedziliśmy Gdańsk, Gdynię i Sopot. Na sam początek obraliśmy sobie za cel gdańskie ZOO, gdzie podróżując kolejką, obserwowaliśmy zwierzęta: lwy, małpki, kucyki i wiele innych gatunków.  Następnie autokarami pojechaliśmy do Gdyni, aby zwiedzić tamtejsze akwarium. Zrobiło na nas ogromne wrażenie, a zwłaszcza ciekawe ryby głębinowe. W akwarium zobaczyliśmy też bursztyny i wykonane z nich przedmioty. Niestety... okazało się, że nasze znaleziska to przy nich ziarenka maku! Następnym punktem podróży było sopockie molo, na którym wiatr zrywał nakrycia z głów. Zadowoleni przeszliśmy całą jego długość, a potem kupiliśmy pamiątki. Do ośrodka wracaliśmy padnięci - prawie wszyscy usnęli w autobusach. Po kolacji położyliśmy się spać, choć niektórzy dopiero zaczynali zieloną noc.

W poniedziałek po śniadaniu poszliśmy się pakować, żeby niczego nie zapomnieć. O 11:00 umówiliśmy się na pożegnanie z Bałtykiem. Całkiem nieoczekiwanie z morza wyszedł orszak Neptuna, który przeprowadził Neptunalia naszym uczniom, a sam Król Toni Morskiej pasował dzieciaki na Wilki Morskie.  Po obiedzie nastąpiło rozstrzygnięcie konkursów: na najczystszy pokój, najładniejszy zamek z piasku oraz małe ukoronowanie szczególnymi wyróżnieniami. Miłośniczkami porządku zostały dziewczynki z klasy 5B: Wiktoria, Nikola, Natalka i Gabrysia. Najpiękniejszy zamek zbudowała klasa 5a, która wspaniale się bawiła i współpracowała w czasie powstawania budowli. Wyjątkowe odznaczenia trafiły do chłopców z pokoju "Janusze z Podlasia", którzy uświetnili naszą dyskotekę swoimi zdolnościami DJ'skimi. Tytuł Ratownika uzyskał Ignaś za pomoc Jackowi, który wpadł do wody w drodze do Ujścia Wisły. Największą Marudą imprezy okazała się być Ola z 5b, która zawsze miała w zanadrzu jakieś skargi. Gadułą okazała się bezsprzecznie być Daniela, a wyjątkowym czyścioszkiem Natalka z klasy 1a. Nie obyło się  bez nagród z przymrużeniem oka: Gabrysia uzyskała dyplom Zawieruchy Obozowej, a Weronika - zerówkowiczka! - Aparatki, ponieważ każda impreza była przez nią rozkręcana z wielkim sukcesem.

Po wręczeniu nagród dokończyliśmy pakowanie, wsiedliśmy do autokarów i odjechaliśmy do Malborka. Zapakowanie siebie i bagaży zajęło nam 6 minut, po czym wyruszyliśmy szczęśliwie do Krakowa Głównego. Po przespanej nocy dojechaliśmy na Dworzec Główny o 8:24. Na peronie czekali na nas stęsknieni rodzice. Niektórzy z nas odbyli jeszcze jeden, króciutki przejazd pociągiem do Wieliczki. Tam rozstaliśmy się i wróciliśmy do domów.

Szczególne podziękowania kierujemy do naszej świetnej kadry opiekunów: pani Ewy Rutki, pani Beaty Sambor, pani Karoliny Siwadło oraz pana Roberta Nowaka, ponieważ na każdym kroku dbali o nasz komfort i bezpieczeństwo. Kolejne wyrazy uznania dla rodziców, którzy spędzali czas w Jantarze z nami: p. Iskrzyccy, p. Tomaszkowiczowie, p. Nalepowie, p. Bożena Nosek, p. Magdalena Job, p. Pikulscy.  Wszystkim serdecznie dziękuję za okazaną pomoc w czasie całego wyjazdu.