Dane nt. IOD:
Funkcję Inspektora
ochrony danych pełni pan Maciej Laskowicz (kontakt listowny z Inspektorem na
adres Administratora; kontakt e-mailowy: iodpoland@gmail.com
W
dniu 17 maja 2016 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s. 1). Ogólne
rozporządzenie o ochronie danych zaczyna być aktem bezpośrednio stosowanym od
dnia 25 maja 2018 r.
INFORMACJA RODO DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW DZIECI/UCZNIÓW
1.
Administratorem Państwa danych osobowy
oraz danych dziecka jest Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w
Biskupicach, Biskupice 322, 32-020 Wieliczka, tel. 12 250 76 70, e-mail: sp.biskupice@oswiata.eu W jej imieniu zadania
Administratora wypełnia Dyrektor. Wyznacza on cele przetwarzania danych i
zapewnia środki do zapewnienia bezpiecznych warunków przetwarzania tych danych.
2.
Pracuje z nami Inspektor ochrony danych
osobowych. Umożliwiamy Państwu z nim kontakt pod adresem e-mail: iodpoland@gmail.com lub poprzez kontakt listowny na adres
pocztowy placówki. Wyjaśni on Państwu wszelkie wątpliwości związane z przetwarzaniem
danych osobowych w naszej placówce.
3.
Dane osobowe przetwarzamy tylko wtedy,
gdy mamy do tego uzasadniony cel. Naszymi głównym celami przetwarzania są:
·
realizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w sposób
tradycyjny lub zdalnie,
·
promocja jednostki,
·
realizacja zadań placówki w okresie pandemii COVID-19, w tym w
szczególności zapewnienie wymogów sanitarnych w placówce,
4.
Niezbędne dane pozyskujemy z
formularzy rekrutacyjnych (zmiana celu przetwarzania), oraz bezpośrednio od
rodziców/ opiekunów prawnych dziecka/ucznia. W sporadycznych sytuacjach od
innych instytucji,
5.
Na posługiwanie się przekazanymi
naszej placówce danymi zezwalają nam przepisy Rozporządzenia znanego jako RODO:
·
W większości przypadków będziemy
przetwarzać dane Państwa i Waszych dzieci, gdyż wymagają tego od nas przepisy
prawa. Wskazują one wtedy dokładny zakres danych, który możemy przetwarzać
(art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Zdarza się jednak, że przepisy wskazują nam
zadania publiczne do wykonania, ale nie wskazują jakie dane w związku z tym
możemy przetwarzać. Wtedy sami wyznaczamy minimalny zakres danych niezbędny do
wykonania takie zadania i przetwarzamy je w interesie publicznym (art. 6 ust. 1
lit. e RODO). Dla zainteresowanych
osób przedstawiamy wykaz przepisów w informacji dodatkowej oraz wskazujemy,
które dane przetwarzamy w interesie publicznym.
·
By dobrze realizować nasze zadania
mogą nam być potrzebne dane szersze niż przewidują to przepisy prawa. Wtedy
będziemy przetwarzać je za Państwa zgodą. (art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9
ust. 2 lit. a RODO). Dotyczy to przede wszystkim danych przetwarzanych w celach
promocyjnych.
·
Dołożymy szczególnej staranności przy
przetwarzaniu danych dotyczących zdrowia i niepełnosprawności dziecka.
Będziemy je przetwarzać, aby zrealizować obowiązki wynikające z przepisów
prawa i wtedy będziemy przetwarzać je w interesie publicznym (art. 9 ust. 2
lit. g RODO) lub ze względów ochrony przed zagrożeniami zdrowotnymi w okresie
pandemii (art. 9 ust. 2 lit. i RODO).
6.
Państwa dane osobowe
będą przetwarzać nasi pracownicy, którym wydamy upoważnienia. Dane będziemy
przekazywać odbiorcom danych, którymi są:
·
inni Administratorzy
danych wyłącznie w przypadkach, gdy będzie ciążył na nas obowiązek przekazania
im danych na podstawie przepisów prawa, a gdy takiego przepisu nie będzie
wyłącznie na podstawie Państwa zgody,
·
podmioty, które będą
przetwarzać dane osobowe w naszym imieniu, a z którymi zawrzemy specjalne umowy
powierzenia danych.
Wykaz kategorii
odbiorców danych znajduje się na końcu informacji.
7.
Dane osobowe dzieci,
rodziców i opiekunów prawnych będziemy przetwarzać przez okres pobytu dziecka w
placówce. Potem oddamy je do własnej składnicy akt i przechowamy przez okresy
wymagane przez przepisy archiwalne. Po tych okresach zniszczymy je zachowując
zasady bezpieczeństwa danych. Przykładowe okresy składowania danych przedstawiamy
w informacji dodatkowej.
8.
W większości przypadków przetwarzamy
Państwa dane w celu realizacji obowiązków prawnych. Wtedy podanie tych danych jest
również Państwa obowiązkiem prawnym.
9.
Niektóre dane
będziemy przetwarzać w interesie publicznym w oparciu o przepisy prawa (w tym
dane o stanie zdrowia i niepełnosprawności). Możecie Państwo wnieść do nas sprzeciw na przetwarzanie danych w ten
sposób.
10. W przypadku danych, co do których wymagana jest Państwa zgoda,
podanie tych danych jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może sprawić, że
nie zrealizujemy celu przetwarzania służącego dobru dziecka lub promocji
placówki. W dowolnym momencie możecie Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie
danych, pamiętając, że nie będzie miało to wpływu na wcześniejsze przetwarzanie
przez nas tych danych.
11. Umożliwiamy Państwu dostęp do danych osobowych własnych i dziecka,
zawsze można je sprostować, jeśli będziemy przetwarzać błędne dane lub gdy one
się zmienią. Mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli
będziecie uważać, że przetwarzamy za dużo danych. Możecie Państwo żądać usunięcia
danych, ale nie będziemy tego mogli zrobić wobec danych przetwarzanych przez
nas na podstawie przepisów prawa, które musimy wypełnić lub też w interesie
publicznym.
12. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Możecie Państwo to
zrobić, gdy uznacie, że naruszamy przepisy prawa przetwarzając dane Państwa i waszego
dziecka, lub nie zapewniamy właściwego bezpieczeństwa tych danych.
13. Wszelkie decyzje w naszej placówce podejmujemy wyłącznie poprzez
pracę i analizę danych przez człowieka (nie robią tego za nas wyłącznie
maszyny, programy i urządzenia techniczne). Podobnie odbywa się to przy
ocenianiu dziecka.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DODATKOWE DLA
ZAINTERESOWANYCH:
1.
Podstawowym aktem prawnym na podstawie, którego przetwarzamy
dane osobowe jest Ustawa z dnia 14 grudnia
2016 r. - Prawo oświatowe. Bezpośrednio na podstawie tego aktu prawnego:
·
prowadzimy dodatkowe zajęcia
edukacyjne (na podstawie art. 109 ww. Ustawy),
·
prowadzimy procedurę naboru na
świetlicę szkolną (na podstawie art. 105 ww. Ustawy),
·
ewidencjonujemy uczniów dojeżdżających
do placówki (na podstawie art. 32 i 39 ww. Ustawy).
·
prowadzimy arkusz organizacyjny szkoły
(na podstawie art. 110 ww. Ustawy),
·
ewidencjonujemy osoby uprawnione do
odbioru dzieci (na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 6 w szkole i art.102 ust. 1 pkt 6 w Przedszkolu,
·
przetwarzamy podane przez rodzica
istotne dane o stanie zdrowia dziecka/ucznia (na podstawie art. 155 ww. Ustawy),
·
organizujemy naukę zdalną oraz realizujemy
zadania w okresie pandemii (na podstawie art. 30 b i c ww. Ustawy).
2.
Ponadto wykonujemy w szczególności następujące
czynności przetwarzania na podstawie
poniższych przepisów prawa (aktów podstawowych i ich nowelizacji):
·
prowadzimy dokumentację realizacji
zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych na podstawie
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie
sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki
dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej
oraz rodzajów tej dokumentacji,
·
organizujemy wycieczki szkolne w
oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w
sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i
placówki krajoznawstwa i turystyki,
·
realizujemy egzaminy OKE na podstawie
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie
oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach
publicznych oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w
sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty,
·
udzielamy pomocy psychologiczno–pedagogicznej
na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017
r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy
psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
·
organizujemy pomoc dla uczniów na
podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie
szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup
podręczników i materiałów edukacyjnych,
·
prowadzimy dokumentację związaną z
wydawaniem kart rowerowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 12 kwietnia 2013 r. w sprawie
uzyskiwania karty rowerowej,
·
wydajemy legitymacje szkolne oraz
dokumenty potwierdzających zdobyte kwalifikacje (ukończoną edukację) na
podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia
2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych,
·
realizujemy zadania w ramach
profilaktyki zdrowotnej uczniów na podstawie Ustawy z dnia 12 kwietna 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami,
·
prowadzimy ewidencję oświadczeń o
nauce religii na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14
kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w
szkołach publicznych,
·
prowadzimy sprawy BHP dzieci/uczniów oraz
dokumentujemy ich wypadki na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i
higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach z
Rozporządzeniami zmieniającymi,
·
wdrażamy procedury „Niebieskiej Karty”
na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie
procedury "Niebieskie Karty" oraz wzorów formularzy "Niebieska
Karta" (Dz.U. 2011 nr 209 poz. 1245);
·
dostarczamy mleko, owoce i warzywa
realizując programy na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z
dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu realizacji w szkołach
środków towarzyszących o charakterze edukacyjnym, które służą prawidłowej
realizacji programu dla szkół oraz upowszechniają wśród dzieci zdrowe nawyki żywieniowe,
·
organizujemy dożywianie dzieci i
prowadzimy rozliczanie płatności z tego tytułu (na podstawie art. 106 ww.
ustawy w związku z delegacją zawartą w art. 52 ust. 12 ustawy o finansowaniu
zadań oświatowych (tj. Dz.U. 2017 poz. 2203)) oraz na podstawie Uchwały nr 140 Rady Ministrów z dnia 15
października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu
"Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023.
· Organizujemy zdalne nauczanie na
podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w
sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i
zwalczaniem COVID-19 z późniejszymi zmianami,
3.
W okresie
pandemii realizuje zadania z zakresu zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego
na podstawie:
·
art. 30b
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j.Dz. U. z 2019, poz. 1148 z póź. zm.),
·
Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia
funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz ewentualne Rozporządzenia
zmieniające,
·
Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i
higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach wraz z
późniejszymi zmianami,
·
art. 17 Ustawy z dnia
2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób
zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych z późniejszymi zmianami,
·
art. 8a ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 14
marca 1985 o Państwowej Inspekcji Sanitarnej z późniejszymi zmianami i
wydanych na podstawie ww. przepisów wytycznych,
·
Wytyczne MEN, GIS i MZ dostępne na:
https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-powrot-do-szkol2
4.
W interesie publicznym realizujemy w szczególności
następujące czynności przetwarzania:
·
udział dziecka/ucznia w konkursach
wewnętrznych,
·
promocja osiągnięć dzieci/uczniów i
ich prac w gablotach szkolnych podczas uroczystości i apeli szkolnych,
·
zbieranie danych nie wskazanych
konkretnie w przepisach prawa, ale do realizacji zadań publicznych wynikających
z Ustawy w zakresie dowozu uczniów, prowadzenia, rekrutacji i prowadzenia
świetlicy, ewidencji osób uprawnionych do odbioru dziecka, realizacja programu
mleko, owoce, warzywa,
·
przetwarzamy podane przez rodzica
istotne dane o stanie zdrowia dziecka/ucznia,
·
przechowywanie danych dla celów
archiwalnych oraz zapewnienia rozliczalności,
·
przetwarzamy wizerunki (inne dane
identyfikacyjne) upublicznione przed wejściem RODO, tworzące wartość
historyczną w naszych pamiątkowych publikacjach, gablotach, i kronice jednostki
i stronie internetowej,
·
realizujemy naukę zdalną przy
wykorzystaniu narzędzi informatycznych, komunikatorów i wideokonferencji, w tym
przetwarzamy wizerunek w związku z uczestnictwem w wideokonferencjach i
dokumentowaniem zdjęciowym wykonania zadań,
·
organizujemy pracę placówki w reżimie
sanitarnym w okresie pandemii,
·
przetwarzamy dane osobowe w ramach
promocji wewnętrznej (wystawy, imprezy wewnętrzne itp.),
5.
Na
podstawie zgód osób, których dane dotyczą lub ich opiekunów prawnych
realizujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania:
·
organizacja konkursów międzyszkolnych
przez placówkę,
·
dokumentowanie udziału dziecka/uczniów
w konkursach międzyszkolnych,
·
dokumentowanie innych czynności
wpływające na realizację celu głównego przetwarzania,
·
przetwarzamy dane osobowe w celach
promocyjnych (w tym wizerunek) w ramach promocji zewnętrznej (strona
internetowa, media społecznościowe, wydawnictwa, radio, prasa, telewizja),
6. Okresy
przechowywania najważniejszych dokumentów w składnicy akt placówki:
·
ewidencja dzieci i młodzieży podlegających
obowiązkowi szkolnemu, skreślenia z listy uczniów, zwolnienia z zajęć
edukacyjnych – 50 lat,
·
teczki osobowe dzieci/uczniów – czas pobytu w
placówce,
·
księga uczniów – 25 lat,
·
arkusz ocen – 50 lat
·
dzienniki lekcyjne i pozostałych zajęć – 5 lat,
·
diagnoza gotowości szkolnej dzieci – 5 lat,
·
dokumentacja przeniesień wewnętrznych uczniów – 5
lat,
·
Dokumentacja zewnętrznego i wewnętrznego nadzoru
pedagogicznego – 25 lat,
·
Dokumentacja egzaminów szkolnych (w tym z OKE) –
25 lat,
·
Dokumentacja zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych –
5 lat,
·
Dokumentacja zajęć i imprez obcych w placówce lub
poza placówką – 5 lat,
·
Dokumentacja olimpiad i konkursów przedmiotowych
i tematycznych – 5 lat,
·
Dokumentacja wycieczek, wyjazdów, zielonych
szkół, obozów – 5 lat,
·
Dokumentacja egzaminów rowerowych i ewidencji
wydanych kart rowerowych – 10 lat,
·
Dokumentacja dotycząca nagród i kar uczniów
(dzieci) – 5 lat,
·
Legitymacje szkolne, opinie, zaświadczenia – 5
lat,
·
Dokumentowanie pomocy materialnej uczniów – 5
lat,
·
Dokumentacje indywidualnego programu lub toku
nauki – 5 lat,
·
Dokumentacja wypadków dzieci/uczniów – 10 lat
(analiz wypadków 25 lat)
·
Dokumentacja dowozu uczniów – 5 lat,
·
Dokumentacja ubezpieczenia dzieci/uczniów – 10
lat,
·
Dokumentacja pomocy psychologiczno–pedagogicznej
-10 lat,
·
Dokumentacja organizacji imprez placówki – 10
lat,
·
Dokumentacja przebiegu imprez, uroczystości
placówki – 10 lat,
·
monografie, kroniki – 25 lat,
·
rozliczenia księgowe (dożywianie, inne opłaty) –
5 lat.
·
Strona internetowa – 25 lat,
·
Wewnętrzne gabloty, wystawy, ekspozycje – czas
odziaływania medium
·
Dane niezbędne do zapewnienia reżimu sanitarnego
w okresie pandemii – 25 lat
7.
Kategorie odbiorców danych
(szczegółowe informacje na temat podmiotów można uzyskać w Sekretariacie
Placówki lub korzystając z danych kontaktowych Administratora):
·
podmioty wspomagające:
-
Centrum Usług Wspólnych Oświaty - Gminny
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka.
-
dostawca dziennika elektronicznego – Librus
sp. z o.o. Sp .K., Al. Korfantego 193, 40-153 Katowice
-
dostawca hostingu strony internetowej LINKART, Stanisławice 254, 32-015 Kłaj
-
dostawca poczty e-mail
-
ubezpieczyciele,
-
dostawcy usług BHP i IOD,
-
firmy organizujące wypoczynek i
wycieczki,
-
firma dostarczające usługi
fotograficzne,
-
firma obsługująca dowóz uczniów - Firma
przewozowa BARTEK, Trąbki 350, 32-020 Wieliczka
-
współorganizatorzy i organizatorzy
imprez, zawodów, konkursów, inne,
·
odbiorcy danych promocyjnych:
-
dostawca hostingu strony internetowej,
LINKART, Stanisławice 254, 32-015 Kłaj
-
dostawca poczty e-mail,
-
media społecznościowe,
-
współorganizatorzy imprez, zawodów,
konkursów,
-
radio, prasa, wydawnictwa,
-
podmiot promocji jednostki
samorządowej: Centrum Kultury Gminy Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020
Wieliczka
8.
Zdalna nauka - Administrator informuje, że
·
zdalną naukę będzie realizował
poprzez: dziennik elektroniczny dostarczany przez: Librus sp. z o.o. Sp. K.,
Al. Korfantego 193, 40-153 Katowice, Platformę e-podręczniki – platformę
edukacyjną Ministerstwa Edukacji Narodowej, wideokonferencje prowadzone przy
wykorzystaniu oprogramowania/aplikacji: Zoom, dostawcę usług e-mail i Inne,
·
w ramach zdalnej nauki Nie
przewidujemy transferu danych do Państw trzecich. Jednak zastrzegamy, że
przepływy danych serwisu Facebook, Google mają charakter ponadnarodowy. Serwisy
te mogą przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru
Gospodarczego. Szczegóły znajdują się w Politykach Prywatności poszczególnych
dostawców narzędzi.
9.
W związku z wykorzystaniem narzędzi Googla, w tym skrzynki gmail,
Administrator informuje, że:
·
Dane osobowe mogą być przekazane poza
teren Unii Europejskiej/EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), tj. mogą być
przekazane do Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043,
USA (dalej Google) z uwagi na korzystanie przez Administratora z usług Google,
w tym usługi poczty gmail. Mogą również podlegać automatycznemu przetwarzaniu i
profilowaniu. Więcej na polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.
INFORMACJA RODO DLA
OSÓB INNYCH NIŻ DZIECI i ICH OPIEKUNOWIE, KTÓRYCH DANE PRZETWARZA PLACÓWKA,
1.
Administratorem
Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w
Biskupicach, Biskupice 322, 32-020 Wieliczka, tel. 12 250 76 70, e-mail: sp.biskupice@oswiata.eu. W jej imieniu zadania Administratora wypełnia Dyrektor. Wyznacza on
cele przetwarzania danych i zapewnia środki do zapewnienia bezpiecznych
warunków przetwarzania tych danych.
2.
Pracuje z nami
Inspektor ochrony danych osobowych. Umożliwiamy Państwu z nim kontakt pod
adresem e-mail: iodpoland@gmail.com lub poprzez kontakt listowny na adres pocztowy placówki. Wyjaśni on
Państwu wszelkie wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych w
naszej placówce.
3.
Dane osobowe przetwarzamy tylko wtedy, gdy
mamy do tego uzasadniony cel oraz zezwalają nam na to przepisy Rozporządzenia
znanego jako RODO[1].
4.
Naszym głównym celem jest realizacja zawartej
z Panią/Panem umowy, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed
zawarciem umowy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO) poprzez:
·
zakup towarów i usług,
·
wykonywanie działań związanych z realizacją
umów oraz czynności przed ich zawarciem,
·
obsługę zapytań poprzez naszą skrzynkę e-mail,
·
rozliczenia księgowe,
·
wnoszenie reklamacji.
5.
Będziemy przetwarzać Pana/Pani dane osobowe:
a) gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c. RODO) w celu:
·
regulacji płatności (rachunek, faktura) na
podstawie działu XI i XII Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i
usług,
·
prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie Ustawy
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
·
Obsługi skarg i wniosków na podstawie dział
VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
·
umieszczać dane na stronie BIP jednostki na
podstawie Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej;
b) do
realizacji celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów
(art. 6 ust. 1 lit f. RODO), którymi są:
·
zapisywanie w urządzeniach końcowych plików
cookie (tzw. „ciasteczka”), w przypadku korzystania przez Panią/Pana z naszych
stron i komunikatorów internetowych mediów społecznościowych,
·
przetwarzanie danych osób wskazanych do
kontaktu przez kontrahenta lub go reprezentujących w celu zapewnienia realizacji
umów i świadczenia usług, obsługi administracyjnej tych procesów oraz
ewentualne dochodzenie roszczeń, prowadzenie postępowań sądowych i
windykacyjnych,
·
przetwarzanie danych osobowych zawartych w e-mailach
jednostki w celu zapewnienia komunikacji z kontrahentem, osobami wyznaczonymi
do kontaktu przez kontrahenta i zapewnienia bezpieczeństwa usługi oraz
innymi osobami i instytucjami kontaktującymi się z nami w ten sposób,
c)
do realizacji celów realizowanych w
interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit e. RODO), którym jest:
·
dochodzenia należności,
·
prowadzenia postępowań sądowych,
·
przechowywania danych dla celów archiwalnych
oraz zapewnienia rozliczalności;
·
przetwarzanie danych osób kontrolujących
jednostkę zawartych w dokumentacji kontroli oraz w audytach,
·
promocja jednostki poprzez umieszczenie
wizerunków postronnych uczestników wydarzeń na stronie internetowej placówki,
mediach społecznościowych, wewnętrznych gablotach, tablicach, witrynach jeśli
nie jest możliwe uzyskanie zgody osoby.
·
uczestnictwo w wideokonferencjach
organizowanych przez placówkę niezbędnych do realizacji zadań przez placówkę,
·
przetwarzanie danych z celu zapewnienia reżimu
sanitarnego w okresie pandemii, w tym o stanie zdrowia ze względów ochrony
przed zagrożeniami zdrowotnymi w okresie pandemii (art. 9 ust. 2 lit. i RODO),
d)
na podstawie zgód osób, których
dane dotyczą realizujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania:
·
przetwarzamy dane osobowe w celach
promocyjnych (w tym wizerunek) w ramach promocji zewnętrznej (strona
internetowa, media społecznościowe, wydawnictwa, radio, prasa, telewizja),
e)
w przypadku prowadzenia postępowań o
udzielenie zamówień publicznych dane będziemy przetwarzać:
·
przy realizacji procedury o udzielenie
zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej 30 tys. euro w interesie
publicznym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Dodatkowo dane wrażliwe
(jeśli będą niezbędne do realizacji zamówienia) na podstawie zgody osoby,
której dane dotyczą (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), a informacje o wyrokach
sądowych na podstawie art. 10 RODO,
·
przy realizacji procedury o udzielenie
zamówienia publicznego o wartości pow. 30 tys., gdy przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na podstawie
art. 6 ust. 1 lit c oraz Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych. Dodatkowo dane wrażliwe (jeśli będą wymagane w zamówieniu
na podstawie ww. ustawy), w interesie publicznym na podstawie art. 9 ust. 2
lit. g. RODO oraz informacje o wyrokach sądowych na podstawie art. 10 RODO.
6) Rozpatrzymy
Pani/Pana sprzeciw wobec danych, które przetwarzamy w celach wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez naszą jednostkę oraz w interesie
publicznym.
7)
Posiada Pani/Pan prawo cofnięcia zgody na
przetwarzanie danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody.
Nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
8)
Pana/Pani dane osobowe będą
przetwarzać nasi pracownicy, którym wydamy upoważnienia. Pana/Pani dane mogą
też przetwarzać podmioty z nami współpracujące, z którymi zawrzemy specjalne
umowy powierzenia. Przekażemy też Pani/Pana dane instytucjom uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie przepisów prawa. Wykaz uprawnionych podmiotów i
instytucji przedstawiamy na końcu informacji.
9)
Pani/Pana dane osobowe, jako
strony umowy, osoby reprezentującej kontrahenta lub w jego imieniu wyznaczonej
do kontaktu będziemy przetwarzać przez okres realizacji umowy (świadczenia
usługi), a po tym okresie przez 10 lat. W przypadku dochodzenia roszczeń lub
postępowania sądowego przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a
nastepnie w celach archiwalnych przez okres 10 lat, od daty wykonania
prawomocnego orzeczenia lub umorzenia sprawy o udzielenie zamówień publicznych
przez 5 lat. Skargi, wnioski, dokumenty kontroli uprawnionych podmiotów i
audyty przez 25 lat. Promocja na stronie internetowej przez 25 lat.
Dokumentacja przebiegu imprez, uroczystości placówki przez 25 lat, dane w
monografiach, kronikach, kroniki przez 25 lat. W wewnętrznych gablotach,
wystawach, ekspozycjach przez czas odziaływania
medium. Dane niezbędne do zapewnienia reżimu sanitarnego w okresie pandemii –
25 lat
10)
Podanie Pani/Pana danych do realizacji umowy
jest obowiązkiem umownym. Ich brak może być dla nas przeszkodą uniemożliwiającą
realizację usługi, podanie danych na podstawie przepisów prawa oraz w interesie
publicznym wskazanym w przepisach prawa jest obowiązkiem ustawowym. W
pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne, ale brak ich podania może
uniemożliwiać realizację celów przetwarzania.
11)
Umożliwiamy Pani/Panu dostęp do danych osobowych,
zawsze można je sprostować jeśli będziemy przetwarzać błędne dane lub gdy
zmienią się. Mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli
będziecie uważać, że przetwarzamy za dużo danych. Możecie żądać Państwo
usunięcia danych, ale nie będziemy tego mogli zrobić wobec danych
przetwarzanych przez nas na podstawie przepisów prawa.
12)
Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO, Stawki 2, 00-193 Warszawa). Możecie
Państwo to zrobić, gdy uznacie, że naruszamy przepisy prawa przetwarzając te
danie lub nie zapewniamy właściwego bezpieczeństwa tych danych.
13)
Wszelkie decyzje w naszej jednostce
podejmujemy wyłącznie poprzez pracę i analizę danych przez człowieka i nie
robią tego za nas wyłącznie maszyny, programy i urządzenia techniczne. Również
w ten sposób bez udziału człowieka na podstawie zebranych danych osobowych
nie oceniamy osób.
14)
Kategorie odbiorców danych (szczegółowe
informacje na temat podmiotów można uzyskać w Sekretariacie Placówki lub korzystając
z danych kontaktowych Administratora):
·
uprawnione na podstawie przepisów prawa
instytucje (Organ Prowadzący, Kuratorium Oświaty, inne)
·
podmioty wspomagające:
-
Centrum Usług Wspólnych Oświaty : Gminny
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka
-
dostawca hostingu strony internetowej LINKART,
Stanisławice 254, 32-015 Kłaj
-
poczty e-mail,
-
dostawca usług IOD: LINKART,
Stanisławice 254, 32-015 Kłaj
-
firma dostarczające usługi fotograficzne,
-
współorganizatorzy i organizatorzy imprez,
zawodów, konkursów,
-
dostawca oprogramowania do prowadzenia
wideokonferencji,
-
inne,
·
odbiorcy danych promocyjnych:
-
dostawca hostingu strony internetowej LINKART, Stanisławice 254, 32-015 Kłaj
-
poczty e-mail,
-
media społecznościowe,
-
współorganizatorzy imprez, zawodów, konkursów,
-
radio, prasa, wydawnictwa,
-
podmiot promocji jednostki samorządowej i
inne. - Centrum Kultury Gminy Biskupice,
Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka
15) W związku z wykorzystaniem narzędzi Googla w tym skrzynki gmail Administrator
informuje, że:
·
Dane osobowe mogą być przekazane poza teren
Unii Europejskiej/EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), tj. mogą być
przekazane do Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043,
USA (dalej Google) z uwagi na korzystanie przez Administratora z usług Google,
w tym usługi poczty gmail. Mogą również podlegać automatycznemu przetwarzaniu i
profilowaniu. Więcej na polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.
W związku z
funkcjonowaniem na terenie szkoły oraz w jej otoczeniu monitoringu wizyjnego
informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Biskupicach z siedzibą: Biskupice 322,
e-mail: sp.biskupice@oswiata.eu, tel. 12 250 76 70; telefaks: 12 250 76 70. Funkcję
Inspektora ochrony danych pełni podmiot: powyższy adres Administratora; kontakt e-mailowy: iodpoland@gmail.com).
2. Celem przetwarzania danych osobowych
jest konieczność zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz ochrony
mienia szkoły. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust.
1 pkt. e ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych.
3. Dane osobowe mogą być przekazywane
prawnie upoważnionym instytucjom i podmiotom.
4. Zebrane dane będą przechowywane przez
okres 2 tygodni, po czym zostaną zniszczone (o ile przepisy odrębne nie
stanowią inaczej).
5. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu
do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo
do przenoszenia danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana
danych osobowych narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie
danych.
6. Utrwalenie wizerunku jest konieczne do
realizacji zadań ciążących na Administratorze, a konsekwencją braku zgody
na jego przetwarzanie jest brak możliwości przebywania na terenie szkoły i w
jej otoczeniu.
7.
Administrator nie
będzie realizował zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
|